Blog

Singleton

Witam po wakacyjnej przerwie, Za nami już SOLID teraz przejdźmy do rozwijania kolejnych elementów potrzebnych do zrozumienia każdemu początkującemu programiście. Niniejszym rozpoczynam serię poświęconą wzorcom projektowym (en. design patterns).Dzisiaj Singleton …

soLid…ne programowanie!

Po dłuższej chwili wracam z kolejnym wpisem dotyczącym SOLID. Tym razem dobierzemy się do zasady „L” – Liskov substitution. Po co to wszystko?? Zasada „L” z SOLID odnosi się do jednego …

sOlid…ne programowanie!

Ostatnio było “S”, a dziś będzie o “O”, czyli Open/Closed Principle z pakiety zasad SOLID. Zasada ta mówi, że program powinien być otwarty na rozwijanie, lecz zamknięty na modyfikacje. Na pierwszy rzut oka …

Solid…ne programowanie!

Po co mi zasady? Jako początkujący programista, często zderzałem się ze ścianą komentarzy w moich MR’ach. Nie powiem, trochę mnie irytowało to, że bardziej doświadczeni koledzy są tacy “czepialscy”. Kod przecież …

Po co komu hashCode i equals?

Ostatnio wpis był o tworzeniu klas i obiektów w Javie. Tak jak obiecałem teraz będzie o hashCode i equals. Czym są wymienione? Otóż hashCode() jest metodą, która zwraca nam wartość …

Jaka klasa taki kod!

Co to znaczy, że Java jest obiektowa? Java jest językiem obiektowym. To znaczy ni mniej ni więcej tyle, że wszystko w Javie toczy się wokół obiektów. Tworząc program w języku …

Obsługa wyjątków

Część druga. Tworzenie wsłasnego wyjątku. Obsługa wyjątków może być napisana pod nasz projekt, dużo bardziej wyrafinowana niż przedstawione zostało w pierwszej części artykułu. Dla naszych potrzeb możemy tworzyć własne wyjątki. …